ようこそ私のブログへ ~

Alla inlägg under december 2014

Av JinsanChan - 24 december 2014 18:41


God jul folk, kom ihåg att ni alla är underbara! (¬‿¬) ♥

Kommer framöver att uppdatera min blogg med lite reviews och tips, så stay tuned!


Av JinsanChan - 3 december 2014 19:51


 



Nu vill jag rekommendera en viss awesome anime, nämligen Kiseijuu aka Parastye the maximum! (っ^▿^)

Denna anime stod inte på min lista, men min vän visade mig ett avsnitt av Kiseijuu.


Jag tyckte första avsnittet var ganska obehagligt att kolla på, jag gillar att jämföra anime med verkligheten och tyckte att första avsnittet bara var äcklig, läskigt men samtidigt spännande.

Men bestämde sen för att fortsätta kolla på serien och min syn på Kiseijuu är helt ändrad nu!
ÄLSKAR serien, totally love it, så mycket spänning och action + grafiken är HELT UNDERBAR!

Särskilt storyn är spännande, varje avsnitt avslutas alltid när det är mest spännande!

Älskar opening låten bara så mycket med, episkt bra! (¬‿¬)


 


Kiseijuu handlar om 17 åriga Shinici Izumi som bor med sina föräldrar i en tyst grannstad i Tokyo.

En natt så invaderar mask liknande aliens jorden kallad " parasyter " och tar över människors hjärnor genom att krypa in genom örat eller näsan för att komma åt människornas hjärnor.

En parasyte försökte att krypa in i Shinichi's öra men misslyckades eftersom Shinichi bär hörlurar så paraysten kryper in genom hans arm istället. Parasyten kallad " Migi " slutar med att ta över hans hand istället. 

Eftersom Shinichi lyckades att hindra Migi från att krypa upp till hans hjärna, kan de båda behålla sin egen intelligens och personlighet seperata.

Det slutar med att de attackerar andra parasyter som attackerar dem efter att ha insett Shinici's hjärna fortfarande är intakt.

De andra parasyterna äter människor som sin föda, och det slutar då med att Shinici slåss mot dem med Migi's hjälp.  När de träffar på flera parasyter, de binder till slut ihop en stark relation för att båda ska kunna överleva.


Denna serie är fortfarande ongoing, det ska bli hela 24 avsnitt av Kiseijuu.

Just nu finns det redan 10 avsnitt tillgängliga, en bra sida jag rekommenderar att kolla anime på är Kissanime! Där hittar man i princip de flesta animes med hög kvalite. Och det är nice!


Det finns även en manga serie av Kiseijuu och även en live action film har nyligen gjorts!

Jag har inte läst mangan, men jag har läst att anime serien håller sig rätt bra till storyn. 

Jag vet dock inte när/om live action filmen släpps som DVD då någon kan ladda upp filmen online, men jag hoppas på det snart!


 


Alltså Kiseijuu är en sciene fiction skräck serie, något liknande som Tokyo Ghoul och Shingeki no Kyojin. Bra serie för er som gillar gore, och om du inte har sett denna serie ännu så rekommenderar jag denna anime 1000+! 


Jo jag har verkligen börjat älska de nya anime serierna, dagens anime grafik är helt otroligt bra, kan inte bara få nog av det! (≧◡≦)

Månadens blogg

 

Google Translator

Presentation


Hej alla!
Välkommen till min lilla blogg Randomnesz. Jag är en glad tjej som har ett stort intresse för manga/anime, k-pop, asian fashion, food & kawaii/random stuff. Yesh welcome into my little world. ¬‿‿¬

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sponsors

Top anime series

1. Black Butler

2. Death note

3. Shingeki no Kyojin

4. Tokyo Ghoul

5. Ouran Host bu

6. Vampire Knight

7. Nabari no Ou

8. Junjou Romantica

9. Brothers conflict


Skapa flashcards